Kemalangan Jalan Puasa

Posted On 1:44 AM by dr-fritzs |







Berhati-hatilah di Jalan Raya, Anda Mampu Mengubahnya !!! Tapi sekiranya kalau berhati2 pun, kalau org lain tak berhati-hati, sama jugak. Jadiye cam aku lah ni. Dah nama pun naik motorsikal, risikonya 200% la jadinya.


Pada suatu malam yang sayup,malam pembukaan sebelum puasa,aku ngan member aku menaiki motorsikal bersama2. Tujuanya nak pi solat terawih. Tapi sebelum naik motor, Ijat dah offer nak bawak motor dah, tapi aku menolaknya ngan rela. Entah kenapa malam tu aku menolak pelawaan org PRO bawak moto. Isk Isk Isk... Ada petanda tu.

So aku bawaklah motor tu ngan penuh berhati2nya...Kenape?? Tak percaya ke?? Korang tanyalah budak2 UPSI ni, aku ni kalau bawak motor takat 20-30 Km/J tau...tetapi apakan daya,benda nak jadi.

So setibanya di satu persimpangan 3 kawasan jalan Ketoyong,ada sebuah motor Ex-5 keluar meluru tanpa melihat kiri dan kanan. Ijat jerit ... "Woihhhhhhhhhh....Brekkk Zidddddddd !!!! "...Aku pun tak ingat sangat. Aku tekan brek mengejut,tapi dah tak sempat....

Boooommmmm !!!! Aku jadi SUPERMAN terbang ke tanah, n Ijat jadi SUPERMAN terbang ke atas. Cuba kowang bayangkan,aku ngn Ijat just pakai baju Melayu n kain pelikat je...Sedar2 je..aku dah terbaring,Ijat aku tak nampak kat mane. Aku langsung takleh bangun. Dagu aku rasa sejuk je,berangin...Tapi takleh bergerak. Orang start berkerumun kat aku. And then,diowang angkat aku masuk dalam Van. Mase diowang angkat,aku tgk motor aku..."Fokk aku patah???..."

Masa dalam Van,aku terbaring. Aku ludah ckit ke tangan aku. Adushhh... Serpihan gigi aku siuttt...Arghhhhh....








Antara kesan luka yang ada kat lutut aku. Takpala, just bleeding luaran je. La ni dah kering dah. Alhamdulillah. Cuma aku nak ceritalah, mase die cuci, Ya Allah... Azabnya...Diowang cuci cam Mak Leha cuci kain kat tepi sungai Batu Pahat tu... Sakit gilerrrr... Aku ingatkan aku sowang jerr..Tgk sebelah, si Ijat ngah kene cuci. Die pun same je cam aku. Tak tahan siutttttt...









Rupe2 ye,yang aku rasa sejuk2 kat dagu tu,dagu aku koyak teruk. Nampak tulang tuuu... Kacak dan bergaya. Lihat tu, berbungkus molek. Aku dahde pangkat bawah dagu dah sekarang ni. hehehehe..










Inilah motor aku selepas diangkut gune Pajero. Fokk nya disambung gitu2 je. Syg aku tak amek gambar awal2.. Nak amek camane,tangan pun terketar2 time tu... ishhh... Yang penting la ni motor ni dah diperbaik semula. Aku still fobia lagi ni. Ngeri jugak la..So ye,berhati2lah di Jalan Raya.. Anda mampu mengubahnya, Ingatlah org tersayang.

| edit post
3 Response to 'Kemalangan Jalan Puasa'
  1. Anonymous
    http://azid2u.blogspot.com/2008/09/kemalangan-jalan-puasa.html?showComment=1221972600000#c4958412644165254909'> September 20, 2008 at 9:50 PM

    alala...siannyer kt laki rin ni...
    mkn pn kne bsuap...hehehe...
    jgnla wat rin sdih lg yer syg...
    ati2 ms bwk moto tu...
    luv u...

     

  2. Anonymous
    http://azid2u.blogspot.com/2008/09/kemalangan-jalan-puasa.html?showComment=1222018320000#c8417612518138373626'> September 21, 2008 at 10:32 AM

    huhuhu...barai moto ko azid...

    sabo2..
    huhuhu

     

  3. dr-fritzs
    http://azid2u.blogspot.com/2008/09/kemalangan-jalan-puasa.html?showComment=1222036140000#c2765826887120814425'> September 21, 2008 at 3:29 PM

    Takpo..sabo di bulan Ramadhan ni berkat tau..banyak pahala..

    hehehe..